Powrót do bloga

Symulacje filmowe Fujifilm część 1

Firma Fujifilm przez dziesięciolecia była światowym liderem w produkcji materiałów światłoczułych wykorzystywanych zarówno przez fotografów jak i filmowców. Dziś, jako jeden z wiodących producentów aparatów, jednocześnie filmowych kamer, Fujifilm zaimplementowało do swoich produktów symulacje analogowych materiałów fotograficznych i filmowych taśm. Tym samym pozwoliło użytkownikom aparatów Fujifilm na realizowanie autorskich materiałów w klasycznej stylistyce, która przez dekady zyskała uznanie największych światowych twórców związanych z branżą fotograficzną i filmową.

Zaimplementowane w aparatach Fujifilm symulacje barwne można podzielić na dwie grupy. Pierwszą z nich stanowią symulacje produkowanych przez Fujifilm emulsji światłoczułych, drugą - symulacje związane z ogólnie pojętą stylistyką barwną zdjęć, zarówno tą która dominowała w drugiej połowie XX wieku, jak i całkowicie współczesną, popularną ostatnio w social mediach. 

Do pierwszej grupy symulacji bezpośrednio związanych ze znanymi od lat materiałami światłoczułymi należą: 
PROVIA, VELVIA, ASTIA, PRO NEGATIVE Hi, PRO NEGATIVE STD, ACROS, ETERNA i ETERNA BLEACH BYPASS.

Do grupy drugiej, odwołującej się do stylistyki barwnej popularnej w Fotografii i Kinematografii należą:
CLASSIC CHROM, CLASSIC NEGATIVE, NOSTALGIC NEGATIVE, MONOCHROME i SEPIA.

Mamy więc w sumie aż 13 symulacji, a ich czarno-białe wersje możemy rozszerzyć o kilka dodatkowych, przypisując im barwne filtry, których stosowanie w świecie analogowej fotografii monochromatycznej było kwestią oczywistą. O szczegółach opowiemy w kolejnych odcinkach.